Tai Chi centrum

Address

Moskovská 15, Bratislava, 811 08

O fitnescentre

Tai Chi Centrum Bratislava

Som veľmi rada, že ste ku mne zavítali na návštevu do Tai Chi Centrum-u. Pohodlne sa usaďte a pozrite sa na to, čo vám môžem ponúknuť. Či už sa začítate do článkov tu na blogu, využijete niektorú z online služieb alebo sa rozhodnete pre osobný kontakt na mojich kurzoch v Tai Chi Centrum-e, budem rada vašou sprievodkyňou na ceste tai chi. 

Aká je to cesta? Plynutie za zdravím, rovnováhou, harmóniou, uvoľnením, energiou... Priblíženie sa svojmu telu, vyčistenie mysle, lepší kontakt so svojimi emóciami. Cesta k sebe. 

Nech pravé zaujatie a šťastný osud prebýva na týchto miestach. Nech tu opravíme svoje staré chyby a odložíme predsudky, ktoré o sebe máme. So stálosťou planét a ich nebeských dráh či dračích cestičiek zahalených oblakmi, nech vstúpime na územie ríše zdravia a navždy na ňom zostaneme. Nech sa posilníme proti slabosti a naučíme sa sebadôvere a nikdy ani na okamih nezídeme z cesty. Potom sa nám stane naše rozhodnutie prirodzeným ako vzduch, ktorý dýchame, a svet, v ktorom žijeme. Potom sa budeme cítiť šťastní ako rybka v krištáľovej vode.

Tai chi (alebo tai chi chuan) je staré čínske cvičenie / umenie, v ktorom sa uvoľnený plynulý pohyb spája s pokojným, bdelým stavom mysle. Niekedy býva označované aj ako meditácia v pohybe.

Nenásilne buduje odolnosť a zlepšuje pohyblivosť, rovnováhu a koordináciu. Čoraz viac ľudí na celom svete prichádza na to, že kombinácia pohybu a duševného sústredenia tvorí vynikajúci cvičebný program pre telo aj myseľ.

Tai chi sa z čínštiny prekladá ako "najvyšší neprekonateľný" stred všetkého alebo miesto prvotného pôvodu, v ktorom sa všetky protiklady zjednocujú.

Tai chi chuan znamená niečo ako najvyššia neprekonateľná päsť. Počas konfliktu toto sebaobranné bojové umenie využíva princíp uvoľnenia, neútočenia tvrdou silou a princíp duševnej a fyzickej koncentrácie.

Tai chi môžu cvičiť ľudia všetkých vekových skupín s rôznym stupňom telesnej kondície. Pravidelné cvičenie pomáha osvojiť si správny spôsob dýchania a naučiť sa uvoľniť telo aj myseľ. Keďže cvičenie je nenásilné, posilňuje telo s minimálnym zaťažením kĺbov. Okrem toho zlepšuje vnímanie tela a jeho držanie, koordináciu, silu, pružnosť. Pri tai chi používame svaly hlbších štruktúr, čím posilňuje šľachy a kosti.

Dôležitá pri tai chi je práca nôh, ktoré Číňania nazývajú aj druhé srdce. Tai chi trénuje správne držanie tela v pohybe, učí nás zložiť ťažobu z chrbta, bokov a pliec a prenechať celú váhu veľkým svalom na nohách.

Je to mierne aeróbne cvičenie, ktoré môže znížiť hladinu napätia a podporiť telesnú imunitnú reakciu. Pravidelné cvičenie znižuje krvný tlak a navodzuje pocit emocionálnej pohody. Je to tiež ideálne precvičenie ťažiska, čo pomáha pri udržiavaní rovnováhy.

Tai chi nás učí pohybovať sa s prirodzenou ľahkosťou. Túto zručnosť využijete v akejkoľvek inej pohybovej aktivite. Staré čínske "najvyššie neprekonateľné" má univerzálne uplatnenie.

Tai chi vychádza z kultúry, ktorá na telo a myseľ nenazerá ako na oddelené časti, ale ako na rôzne vyjadrenia či stavy čchi - životnej energie. Podľa tradičnej čínskej medicíny majú naše myšlienky a pocity priamy vplyv na telesné zdravie. Číňania sú presvedčení, že harmónia a rovnováha prinášajú dobré zdravie a pohodu.

Pravidelným cvičením tai chi sa naučíte sústrediť svoju myseľ bez toho, aby ste sa upriamili na jeden bod či myšlienku. Vnímanie zjednocujúcich prvkov situácie namiesto tých, ktoré ju rozbíjajú, a uvedomenie si faktu, že časť vášho protikladu je vždy vo vás, je známe ako "myseľ tai chi". Takýto životný postoj podporuje harmóniu a pocit spojenia s okolím. Je to najideálnejší stav mysle, v akom môžete riešiť situácie napätia a strachu, či konflikty, zmätok, sklamanie... Učí vás sústrediť sa, presunúť sa z epicentra hurikánu, a pritom sa nenechať uniesť okolitým zmätkom.

Cenník
Nieje k dispozícií